Commercial Excellence

De laatste jaren is door veel organisaties fors geïnvesteerd in het terugdringen van kosten en het verbeteren van efficiëntie en effectiviteit. De grote winsten van de eerste initiatieven daarin nemen nu steeds verder af. Om de winstgevendheid verder te verbeteren richten steeds meer organisaties zich op commercial excellence: het vergroten van hun commerciële slagkracht. De twee vragen die hierbij centraal staan zijn “Hoe verbeteren we de commerciële resultaten?” en “Hoe zorgen we voor een beter en voorspelbare omzetprognose?”.

Bovenstaande vragen zijn het expertisegebied van ED-M. We kijken naar de specifieke kenmerken van uw bedrijf en de markt en bepalen samen met u welke initiatieven en prioriteiten gesteld moeten worden voor een verbetering op korte én lange termijn. Ambities en resultaten liggen niet zelden boven de 25% autonome groei. We kijken hierbij naar alle functies die directe invloed hebben op de resultaten aan de voorkant van uw organisatie:
  • sales en relatiebeheer;
  • marketing en communicatie;
  • productontwikkeling en businessdevelopment.
Hierbij spelen niet alleen systemen en processen een belangrijke rol, maar met name de mensen, de aansturing en hun samenwerking. We brengen veel ervaring en energie mee die dit aspect kunnen stimuleren en maken waar nodig gebruik van principes uit de Lean-methodologie, commerciële procesmodellen en team-interactie-strategieën. Commercial excellence is zo voor iedereen bereikbaar.

Graag verkennen we met u hoe we in uw organisatie op korte termijn de eerste successen kunnen boeken om zo de potentie van ED-M voor u zichtbaar te maken.